learningbydoing

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av M A - 5 oktober 2012 17:52

Ett utav mina starkaste minnen från när jag va liten är att jag och mina två äldre syskon bakar chokladbollar. Jag vet inte alls om detta va så vanligt som jag minns det, men det är likväl ett kärt minne.

Så när jag idag fick chansen att baka tillsammans med barnen på jobbet va det inte svårt att bestämma vad vi skulle göra. Chokladbollar såklart!


100 gr margarin

5 dl havregryn

1,5 dl socker

2 msk kaffe

3 msk kakao

och

2 tsk vaniljsocker


blandades ihop av ivriga händer


.  



Sen va det dags för rullandet ( ja, efter att jag jagat de nyfikna åskådarna med mina kletiga händer ett tag)


 


Dessa ojämna, inte altid så runda, bollarna är verkligen charmiga. Och vad glada de blev när de fick chokladbollar. Kan knappast påstå att dagens barn blir särskilt bortskämda av skolvärlden.

Det är sånna här dagar som man får spara i en liten låda och plocka fram när allt är kämpigt.

Presentation


När jag va liten ville jag bli konditor. Ett tag i alla fall. Det där ändrades rätt ofta. Nu har jag hittat tillbaka till mitt "gamla" intresse och försöker lära mig så mycket jag kan om allt som har med bakning att göra. häng med vet ja!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards