learningbydoing

Alla inlägg den 9 december 2012

Av M A - 9 december 2012 16:34

Gjorde även en del kamouflage-cupcakes under mitt tidigare bak-marathon. Jag har gjort dem en gång tidigare fast då som stora, läs här. Nu gjorde jag dem istället som mini-cupcakes och valde då att inte blanda in olika färger i själva muffinsen. Det hade blivit alldeles för pilligt och tidskrävande.

Till bas använde jag ett recept på vanliga vaniljmuffins som jag hittade i One & Only - Cupcakes och muffins.

 

Recept


100 gr smör

100 gr strösocker

2 ägg, vispade

100 gr mjöl

1 tsk vaniljsocker


- Vispa smör och socker till en ljus och krämig smet. Vispa ner äggen lite i taget tills allt har blandats väl.

- Blanda mjölet med vaniljsockret. Sikta ner i smörblandningen till en jämn smet.

- Grädda i 175 gr i 10-15 minuter.


Räcker till ca 24 mini-cupcakes


Till garnering använde jag mig av smörkräm gjord på smör, florsocker och en liten skvätt mjölk. Jag delade upp smörkrämen i olika skålar och färgade den med pasta-färg. Varje färg la jag sedan längs med ena sidan i en stor spritspåse och spritsade ut med en stjärntyll.


 

Presentation


När jag va liten ville jag bli konditor. Ett tag i alla fall. Det där ändrades rätt ofta. Nu har jag hittat tillbaka till mitt "gamla" intresse och försöker lära mig så mycket jag kan om allt som har med bakning att göra. häng med vet ja!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards