learningbydoing

Alla inlägg den 23 april 2014

Av M A - 23 april 2014 21:00

Det finns en anledning till att den här bloggen heter Learning by doing. Jag har ingen utbildning utan lär mig allt jag kan om bakning genom att läsa, prova, göra fel och prova igen.

Idag tänker jag dela med mig av ett av alla dessa misstag.

För nästan ett halvår sedan köpte jag silikonmattor till macarons. Sedan dess har de legat oanvända i ett skåp. Tills igår vill säga. Då skulle jag äntligen försöka mig på att göra dessa små läckerheter.

Sagt och gjort. Äggvitorna vispades och mandelmjölet siktades.

När alla formar i mattan var fyllda hade jag lite marängsmet kvar. Den spritsade jag ut på vanligt bakplåtspapper.

Det resulterade i att jag fick två sorters maränger. Några var trasigt klet och några var helt perfekta.

Tyvärr var deet de som var gjorda på silikonmattan som var helt förstörda.

VAD F*N!

Både matta och macarons åkte i papperskorgen tillsammans med diverse svordomar.

Nästa gång ska jag göra alla maränger på bakplåtspapper och bespara mig själv en massa slit och mycket släng.


 



Presentation


När jag va liten ville jag bli konditor. Ett tag i alla fall. Det där ändrades rätt ofta. Nu har jag hittat tillbaka till mitt "gamla" intresse och försöker lära mig så mycket jag kan om allt som har med bakning att göra. häng med vet ja!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards