learningbydoing

Alla inlägg den 29 september 2012

Av M A - 29 september 2012 19:50

Satt och slö-tittade på videos på youtube för ett tag sen och såg en tutorial på hur man gör en tårta med zebramönster. Såg så grymt lätt ut att jag va tvungen att prova själv. Och lätt va det. Bara att täcka tårtan med vit sugerpaste/marsipan och sen skära ut zebraränder ur svart sugerpaste/marsipan och limma fast lite hej vilt. 

När jag skar ut ränderna kavlade jag ut sugerpaste i en ojämn form.


 


Min brorsdotter kallade det här för "monstertårta". tyvärr blev inte sockerkakan sådär hög och fin som jag hade hoppats, har aldrig varit särskilt duktig på just tårtbottnar, så det blev bara ett lager fyllning. gjorde det lätt för mig och använde färdig hallonmousse.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


När jag va liten ville jag bli konditor. Ett tag i alla fall. Det där ändrades rätt ofta. Nu har jag hittat tillbaka till mitt "gamla" intresse och försöker lära mig så mycket jag kan om allt som har med bakning att göra. häng med vet ja!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<<
September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards