learningbydoing

Alla inlägg den 26 september 2012

Av M A - 26 september 2012 21:18

Idag låg det en trevlig överraskning i min brevlåda. Eller, överraskning och överraskning, det va ett paket från lyckasmedmat som jag väntat på, men trevlig va den i alla fall. I paketet låg två paket med kavlingsbar marsipan, tre olika gel-färger (röd, lila och brun) samt en kavlingsmatta.

Lyckliga jag satte genast igång. Rosor blev det, lila rosor. Vilket gav mig möjligheten att använda några andra nyinköpta leksaker. Blad-stans och modelleringsverktyg. Jippie!

Och att göra rosor va ju inte alls svårt nu när jag lärt mig det hemliga tricket. Vill ni också veta?

Okej då!

 

Handskar. Latexhandskar. Sådana som läkare och tatuerare har. Funka finemang. Det gick att hantera marsipanen hur länge som helst utan att den blev kladdig och fastnade på fingrarna. Gick även att göra riktigt tunna detaljer.

Mycket nöjd med resultatet.

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


När jag va liten ville jag bli konditor. Ett tag i alla fall. Det där ändrades rätt ofta. Nu har jag hittat tillbaka till mitt "gamla" intresse och försöker lära mig så mycket jag kan om allt som har med bakning att göra. häng med vet ja!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards